Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě
Pustówka, Urszula ; Vokoun, Rudolf (oponent)
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě Komparace právních řádů jednotlivých států je důležitým zdrojem inspirace pro další vývoj právní úpravy. Ve své práci provádím komparaci právní úpravy trestů v České republice Polsku, a to těch, které jak česká, tak polská právní úprava jako tresty označují. Jedná se o český peněžitý trest, trest obecně prospěšných prací, trest odnětí svobody a výjimečný trest jejich polskými ekvivalenty. Cílem práce je prostřednictvím srovnání české a polské právní úpravy trestů, jakož i druhů trestů nejčastěji inspiraci a podněty k úvahám pro další vývoj české právní úpravy trestů. první části práce přibližuji systémy trestních sankcí v obou státech za účelem zařazení do kontextu následně analyzovaných trestů. Dále je každá část věnována jednomu České republice a v Polsku. Druhá část se zabývá českým peněžitým trestem a polským trestem grzywny, třetí část českým trestem obecně prospěšných prací a polským trestem omezení svobody, čtvrtá část je věnována právní úpravě trestu odnětí svobody a pátá část úpravě nejpřísnějších trestů v obou zemích. Každá z těchto částí je strukturována tak, že prvně uvádím výklad k české právní úpravě daného trestu, poté é právní úpravě, následně provádím komparaci obou právních úprav a na konci každé části uvádím inspirace a závěry, k nimž jsem...
Komunitní centra pro seniory
DRSOVÁ, Terezie
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká mají přínos komunitní centra pro seniory. V teoretické části byly vysvětleny základní pojmy jako je stáří, stárnutí, potřeby seniorů a komunikace s nimi. Dále se teoretická část zabývala periodizací stáří dle různých autorů a byly popsány jednotlivé aspekty stáří. Výzkumná otázka byla zodpovězena v praktické části a týkala se toho, čím komunitní centrum přispívá seniorům. Dílčí výzkumná otázka se zabývala tím, jaký vnímají senioři přínos komunitního centra. Pro naplnění cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pomocí záměrného výběru byly vybrány výzkumné soubory. Předem byla stanovena kritéria pro výběr komunikačních partnerů. K vyhodnocení získaných dat byla použita metoda otevřeného kódování. Z výzkumu vyplynulo, že senioři, kteří navštěvující komunitní centrum se lépe začleňují do společnosti a mohou tak využít volný čas. Komunitní centrum jim dává prostor realizovat různé aktivity a zároveň se zúčastňovat odborných přednášek, které jsou pořádány v rámci komunitního centra. Z výzkumu se dá usuzovat, že dotazovaní toto komunitní centrum rádi navštěvují a pomohlo jim to navázat nové kontakty, které by jinak nevznikly. Výzkum ukázal, že jako přínos aktivit senioři vnímají například rozvoj jemné motoriky pomocí různých aktivit, jako je například háčkováni. Výsledky bakalářské práce mohou sloužit jako zpětná vazba pro zařízení, kde byl realizován výzkum. Význam může mít také pro seniory, kteří zvažují pobytový typ zařízení, výběr mezi zařízení s možností komunitního centra, nebo zařízení bez komunitního centra.
Je současná sociální práce s komunitou v České republice teorie nebo praxe?
Deutschová, Barbora ; Pěnkava, Pavel (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je upozornit čtenáře na důležitost a nezbytnost komunity a sociální práce s komunitou, která není v České republice nijak legislativně ukotvena. Práce upozorňuje na celou řadu nejednoznačných vymezení pojmů a různost pohledů na sociální práci s komunitou, přestože mnoho odborných materiálů akcentuje potřebnost funkčních komunit, které jsou často nahrazovány sociálními službami. Moje diplomová práce představuje hluší porozumění termínů týkajících se komunity a práce s ní. Vznik a postupný rozvoj sociální práce s komunitou pak rozšiřují a dovysvětlují pochopení komunitní práce i s jejími dopady na celkovou společnost. Zásadní úlohu v sociální práci s komunitou pak hraje role samotného sociálního nebo komunitního pracovníka, při čemž vyjasnění jeho kompetencí a náplně práce je nezbytnou součástí sociální práce s komunitou. Východiskem pro tuto práci jsou strategické národní a krajské dokumenty, které ovlivňují směr sociální práce. Výsledkem diplomové práce je pak výzkum, který má zodpovědět klíčovou otázku, zda je současná sociální práce s komunitou v České republice teorie nebo praxe.
Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Neumannová, Klára ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
a klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování.
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě
Pustówka, Urszula ; Hořák, Jaromír (vedoucí práce) ; Pelc, Vladimír (oponent)
Ukládání trestů v polské a české právní úpravě Komparace právních řádů jednotlivých států je důležitým zdrojem inspirace pro další vývoj právní úpravy. Ve své práci provádím komparaci právní úpravy trestů v České republice Polsku, a to těch, které jak česká, tak polská právní úprava jako tresty označují. Jedná se o český peněžitý trest, trest obecně prospěšných prací, trest odnětí svobody a výjimečný trest jejich polskými ekvivalenty. Cílem práce je prostřednictvím srovnání české a polské právní úpravy trestů, jakož i druhů trestů nejčastěji inspiraci a podněty k úvahám pro další vývoj české právní úpravy trestů. první části práce přibližuji systémy trestních sankcí v obou státech za účelem zařazení do kontextu následně analyzovaných trestů. Dále je každá část věnována jednomu České republice a v Polsku. Druhá část se zabývá českým peněžitým trestem a polským trestem grzywny, třetí část českým trestem obecně prospěšných prací a polským trestem omezení svobody, čtvrtá část je věnována právní úpravě trestu odnětí svobody a pátá část úpravě nejpřísnějších trestů v obou zemích. Každá z těchto částí je strukturována tak, že prvně uvádím výklad k české právní úpravě daného trestu, poté é právní úpravě, následně provádím komparaci obou právních úprav a na konci každé části uvádím inspirace a závěry, k nimž jsem...
Komunitní práce v církvích
Mičková, Barbora ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem komunitní práce v církvích. Cílem je ukázat, jak můžeme komunitní práci využít v církevním prostředí, jaké hodnoty přináší komunitní práce do církevního prostředí a čeho lze komunitními principy docílit. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části přibližuje práce základní pojmy a principy, které jsou zásadní pro komunitní práci, následuje aplikace těchto poznatků do církevního prostředí. V rámci praktické části je zkoumán sbor Českobratrské církve evangelické v Praze 8 - Kobylisích a jsou zde vyhodnocovány komunitní aktivity z pohledu zainteresovaných klíčových osobností sboru. Výzkum je kvalitativní, proběhl formou rozhovorů.
Art Therapy application in community work
ANDRÁŠIKOVÁ, Karina
Bakalárska práca pojednáva o možnostiach využitia arteterapeutických techník a arteterapeutickej práce pri pôsobení v komunite v rámci komunitnej práce. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Obsah teoretickej časti je rozdelený na dve kapitoly. Prvá kapitola sa zameriava na teoretické východiská pri definovaní komunity. Zistíme v nej, čo sa za komunitu pokladá, kto ju tvorí, tiež to, ako ju viacerí autori vnímajú, rozdeľujú, aké sú jej znaky ale tiež to, prečo ich ľudia vytvárajú a aké prináša výhody pre jej členov. V tejto kapitole sa zaoberáme aj teóriami sociálnej psychológie so zameraním na dôležitosť budovania komunít pre rozvoj človeka. V druhej kapitole sa zameriavame na prepojenie komunitnej práce a arteterapie a toho, ako môže byť ich kombinácia vhodná pre rozvoj komunity. V praktickej časti bakalárskej práce bol realizovaný akčný výskum priamo v komunite. Cieľom bolo zistiť, či je možné aplikovať arteterapeutický proces v rámci práce v komunite a výtvarne spracovávať vybrané témy vzájomných vzťahov členov komunity, tému životného priestoru a tému budúcnosti. Zistili sme, že arteterapeutický proces je vhodný pri práci v komunite a je možné otvárať aj náročné témy, s ktorými komunita má problém a ich výtvarné spracovanie môže otvoriť priestor na ich reflexiu či spracovanie.
Duševně nemocný člověk a jeho život ve společnosti
FIALKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá duševně nemocným člověkem a jeho životem ve společnosti. Jejím cílem je charakterizovat, s jakými obtížemi se potýká duševně nemocný člověk (ať už díky samotným projevům nemoci nebo díky stigmatizaci) a jakou roli pro něj hraje sociální pracovník. Zabývá se vymezením duševního onemocnění, ale také problematikou stigmatizace v různých oblastech života ve společnosti jako jsou například rodina a přátelé, zaměstnání, média a podobně. Sociální pracovník je mnohdy důležitou součástí života duševně nemocného, a proto je mu také věnována samostatná kapitola, která se zabývá jeho rolí a činností. Cílová skupina duševně nemocných stojí na pomezí sociální a zdravotnické péče, a proto se v práci objevuje i téma komunitní péče a reformy psychiatrické péče. Součástí práce jsou i rozhovory s nemocnými, které by měly práci doplnit o reálný pohled na jejich život, a tím přispět k vytyčenému cíli.
Ctnosti a hodnoty výbava komunitních pracovníků v sociálně vyloučených lokalitách.
VOMLELOVÁ, Aneta
Cílem mé diplomové práce je reflektovat lidskou praxi profese komunitního pracovníka v sociálně vyloučených lokalitách, reprezentovanou příklady z praxe a zkušenostmi komunitních pracovníků dvou sociálně vyloučených lokalit, v hlubším filosoficko-etickém kontextu. Tím nejdůležitějším faktorem v komunitní práci je člověk komunitní pracovník. To co pracovníci společně identifikují jako nutný předpoklad úspěchu je kromě znalosti metodologie komunitní práce, především jeho osobní zralost, pěstování kvalit a hodnotová zakotvenost. Práce je členěna do tří kapitol, které sledují linii zasazení teoretického dějinně filosofického pohledu do konkrétní praxe komunitního pracovníka v sociálně vyloučené lokalitě. První kapitola představuje určitý vhled do teorie etiky ctností od starověku po současnost, spolu s pojmovým vymezením ctnosti, rozborem kardinálních a teologických ctností a pojednáním o tom, jak (se) ctnostem učíme. Druhá kapitola pojednává o etice hodnot. Pokouší se odpovědět na otázku, co je jejich prazákladem, jaká hodnota stojí nad všemi, kudy vede cesta ke smyslu hodnot, potažmo existence člověka, jaké je pojmové zakotvení hodnoty a reflektuje také hodnoty, které jsou utvářeny sociálním vyloučením. V závěru se pak pokouším nahlédnout etickou praxi komunitního pracovníka v sociálně vyloučené lokalitě především prostřednictvím formulovaného etického dilematu a jeho rozborem.
Pedagogická práce v komunitních centrech
NOVOTNÁ, Tereza
Diplomová práce vypovídá o komunitních centrech, jejich fungování, zakotvení v legislativě ČR, jejich zřizovatelích a jejich historii. Vysvětluje metodu komunitní práce. Ukazuje, kdo všechno může v komunitním centru pracovat. Charakterizuje děti a mládež ve věku 6-14 let. Popisuje pedagogickou práci s dětmi a mládeží ve věku od 6-14 let a to ve dvou vybraných komunitních centrech. Přesněji v jednom komunitním centru a v jedné části komunitního centra. Srovnává jejich pedagogickou činnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.